Вічна ікона дизайну: Audi TT виповнюється 25 років.
Натхненний Баухаузом: дослідження купе 1995 року розпочалося серійне виробництво 1998 рокуДо 2006 року з конвеєра зійшло 178765 купе Audi TT першого покоління.Дизайнер Audi Торстен Венцель представив дослідження серійного виробництва: Audi TT — це автомобільна скульптура.
Двадцять п'ять років, три покоління: бренд із чотирма кільцями написав історію дизайну Audi TT. З моменту свого дебюту в 1998 році цей спортивний автомобіль викликав відгук у людей у всьому світі завдяки веселощам, які він обіцяє водіям, і чіткій мові дизайну. «Auto Europe» визнала його найкращим новим автомобілем 1999 року.
У 1990-х розкішна модель Audi A8 підняла марку Audi на вищу позицію і поступово призвела до перейменування модельного ряду: Audi 80 стала Audi A4, а Audi 100 отримала назву Audi A6. Представлений у 1994 році Audi A4 став першою моделлю, що втілює нову мову дизайну Audi. Наступним був компактний автомобіль преміум-класу Audi A3, випущений у 1996 році, та друге покоління Audi A6, представлене у 1997 році. Дизайнер Пітер Шрайєр створив туристичний спортивний автомобіль Audi TT Coupé. Audi представила дослідження захопленій публіці на виставці IAA у Франкфурті у вересні 1995 року. Назва моделі «TT» нагадує легендарний Tourist Trophy на острові Мен, одна із найстаріших автоспортивних подій у світі, на якому NSU та DKW святкували великі успіхи зі своїми мотоциклами. Назва "TT" також нагадує спортивний NSU TT 1960-х років. Намірний відхід Audi TT Coupé від звичайної номенклатури Audi наголосив на повній новизні моделі.
Дизайнер Венцель: "В Audi TT кожна форма має чітку функцію"
У грудні 1995 року було ухвалено рішення про серійне виробництво Audi TT Coupé. Торстен Венцель, дизайнер екстер'єру в Audi, який допоміг впровадити дослідження у серійне виробництво, згадує: «Для нас найбільшою похвалою було те, що галузева преса із задоволенням відзначила, що мало що змінилося від дослідження до серійної моделі, хоча ми змінилися. Звичайно, доведеться адаптувати багато деталей через технічні характеристики серійної версії, у тому числі пропорції». Найбільш помітною була інтеграція заднього бокового вікна, яке подовжило профіль автомобіля та підвищило динаміку спортивного автомобіля. Для Вензеля Audi TT залишається "скульптурою водіння з високоякісними поверхнями та лініями". Кузов Audi TT здається цілісним, каже він, а передня частина без традиційних звисів бампера підкреслює його чіткі форми.
Ще один елемент дизайну надає неповторний силует Audi TT Coupé: коло – «ідеальна графічна форма», як описує Венцель. Численні круглі елементи надихнули дизайн екстер'єру та інтер'єру спортивного автомобіля. Натхненний Баухаусом, кожна лінія в Audi TT має на меті, кожна форма – функцію. «В Audi Design ми завжди слідуємо філософії «менше означає більше». Наголосити на унікальному характері Audi TT Coupé, звівши його до мінімуму, було складним і особливим завданням для нас, дизайнерів».
Два ювілеї за один рік: Audi Hungaria святкує разом із Audi TT
У 1998 році розпочалося серійне виробництво Audi TT Coupé. Через рік Audi випустила родстер TT. Подібно до шоу-кару та Audi A3, випущеної в 1996 році, спортивний автомобіль був заснований на платформі VW Golf IV з поперечним розташуванням двигуна. З початку TT вироблявся Audi Hungaria Motor Kft. в Угорщині. Забарвлені кузови ТТ за ніч перевезли залізницею з Інгольштадта в Дйор, де й відбулося остаточне складання. Цей метод перехресного виробництва між Інгольштадтом та Дьєром був унікальним в автомобільній промисловості того часу. Audi Hungaria, дочірня компанія, що повністю належить AUDI AG, також відзначає своє 30-річчя у 2023 році. Компанія Audi Hungaria, заснована в лютому 1993 спочатку як завод з виробництва двигунів, взяла на себе складання Audi TT в 1998 у співпраці з Інгольштадтським заводом. рослина. У 2013, компанія перетворилася на повноцінний автомобільний завод. З моменту заснування Audi Hungaria виробила понад 43 мільйони двигунів та майже два мільйони автомобілів.
Лінійка двигунів Audi TT першого покоління була широкою і, звичайно, завжди спортивною. Наприклад, ТТ першого покоління оснащувався чотирициліндровими двигунами з турбонаддувом потужністю від 150 до 225 к.с. та двигуном V6 потужністю 250 к.с. Родзинкою лінійки двигунів став чотирициліндровий двигун Audi TT quattro Sport, потужність якого була збільшена до 240 к.с., всього було поставлено 1168 одиниць. Покупці ТТ першого покоління мали великий вибір при виборі спеціального обладнання. Крім ексклюзивних кольорів, таких як Papaya Orange або Nogaro Blue, клієнти могли оснастити TT спеціальними аксесуарами, встановленими на заводі. Наприклад, дизайн "бейсбольних рукавичок" для шкіряних сидінь Audi TT Roadster, що спочатку привертав увагу шоу-кара, перейшов у серійне виробництво. За вісім років вироблено